Tekst: Henk Dekker
Foto’s: Miranda van Bemmel
Enige tijd geleden gaf ik (Henk) aan eens met een auto door de wasstraat te willen gaan. Afgelopen dinsdag kwam Miranda met het voorstel om dit ’s middags te gaan doen. Na het eten stapten Richard, Berend en ondergetekende bij Miranda in de auto om naar Eelde te rijden waar een wasstraat is gevestigd. Gelukkig stond de airco aan om de hitte, het was zo’n 29 graden, uit de auto te verdrijven. Bij de wasstraat aangekomen, vroeg Miranda aan de eigenaar of wij de borstels mochten voelen. Dit mocht. Even later liep ik als enige met Miranda door de wasstraat. De eerste borstels die ik te voelen kreeg hingen boven ons, want die boenen het dak van de auto. Ze voelen aan als bloemen. Ook maakte ik kennis met een borstel waar een stoffen omhulsel was aangebracht. Weer terug in de auto maakte Miranda de wagen gereed voor de wasbeurt. Vooral de borstels die het dak boenen maken veel lawaai. Het voelde voor mij een beetje vreemd dat de auto op een rolband werd voortbewogen. Toen we weer naar buiten reden, stelde Miranda voor om via een omweg naar Onnen terug te rijden, waar we van harte mee instemden. En zo reden we door Zuidlaren op Haren aan, om daar bij een benzinepomp te stoppen, waar Miranda ijsjes kocht, die we op in het OOG en OOR huis aan de Mottenbrink opaten.





